пʼятницю, 20 березня 2020 р.

П15 Економіка в галузі

Урок № 29  Тема: Поняття та функції менеджменту, бізнес - план.

Менеджмент - це самостійний вид професійної діяльності, направлений на досягнення визначених цілей шляхом раціонального використання матеріальних, фінансових і трудових ресурсів з обов'язковим застосуванням економічних методів управління. Менеджмент - це управління в ринкових умовах, яке передбачає:орієнтацію підприємства (організації, фірми) на попит та вимоги ринку, запити конкретних споживачів і організацію виробництва тих видів продукції, які користуються попитом;прагнення до підвищення ефективності виробництва і досягненню оптимальних результатів з меншими витратами;господарська самостійність, яка забезпечує свободу прийняття рішень тим особам, які несуть відповідальність за кінцеві результати діяльності організації та їх підрозділів;постійне коригування цілей і задач в залежності від стану і вимог ринку;виявлення кінцевого результату діяльності організації визначається на ринку в процесі обміну;використання сучасної інформаційної бази і обчислювальної техніки для багатоваріантних розрахунків при прийнятті оптимальних рішень.Але термін "менеджмент" не є в повній мірі є аналогом терміну "управління". Термін "управління" значно ширший і застосовується до різних видів людської діяльності (наприклад, управління автомобілем), сфер діяльності (управління живою і неживою природою, управління державою), органів управління (підрозділів управління в різних формах власності, підприємствах та їх об'єднаннях).


“ Менеджмент — це здатність бачити компанію не такою, якою вона є, а такою, якою вона може стати. ”  Джон Тітс
 
  "Менеджмент це
- вміння досягти поставлених цілей, використовуючи працю, інтелект, мотиви поведінки інших людей
- діяльність, яка відповідно до цілей та завдань бізнесу розробляє плани, визначає не лише, що і коли робити, але й як і хто буде виконувати те, що намітили, формує робочі процедури по всіх стадіях управління та здійснює контроль".

Функції менеджменту відображають сутність і зміст управлінської діяльності на всіх рівнях управління. Вони спрямовані на вирішення специфічних проблем, які виникають в процесі функціонування будь-якої організації. Так, наприклад, задача визначення основних напрямів та пропорцій розвитку виробництва з урахуванням наявних матеріальних, фінансових та трудових ресурсів вирішується шляхом реалізації функції планування; задача перевірки діяльності будь-якого структурного підрозділу або роботи окремого працівника реалізується через функцію контролю; задача налагодження зв’язків між окремими підрозділами організації вирішується шляхом реалізації функції організування. Таким чином, зміст кожної функції менеджменту визначається специфікою задач, які вирішуються.
Функції менеджменту, як спеціалізовані види управлінської діяльності, виникли в результаті розподілу та спеціалізації праці. Єдиний процес управління розділяється на спеціалізовані функції з метою закріплення окремих видів робіт за виконавцями і тим самим упорядкування процесу управління. Функції відображають конкретний зміст управлінської діяльності як самого менеджера, так і апарату управління, характеризують цей вид діяльності.
Слово “функція” – від латинського functio, що в перекладі українською мовою означає виконання, коло діяльності, призначення, обов’язок тощо
Функції менеджменту – це відносно відокремлені напрями управлінської діяльності; сукупність дій і операцій, які здійснюються з метою узгодження спільної діяльності працівників організації у процесі досягнення її цілей.
Існують різноманітні класифікації функцій менеджменту.
За місцем в управлінні (за ступенем вияву функції в управлінській діяльності) функції менеджменту поділяють на:
· загальні (основні), які беруть учать у будь-яких управлінських процесах;
· конкретні (часткові, спеціальні), за допомогою яких здійснюються лише певні управлінські процеси.
Слід зазначити, що в наш час в управлінській науці виокремлюють від чотирьох до п’ятнадцяти загальних функцій менеджменту: планування, організація, мотивація, контроль, визначення цілей, прогнозування, регулювання, координування, облік діяльності, аналіз діяльності, прийняття і реалізація управлінських рішень тощо.
Планування - це вид управлінської діяльності, який спрямований на визначення цілей та майбутнього стану організації.
Організація - це вид управлінської діяльності, спрямований на формування структури управління організацією, встановлення в ній системи зв’язків та відносин, що дає змогу ефективно працювати для досягнення поставлений цілей.
Мотивація -це вид управлінської діяльності, спрямований на спонукання працівників до діяльності, що забезпечує досягнення визначених цілей організації.
Контроль - це вид управлінської діяльності, спрямований на забезпечення досягнення цілей організації за допомогою оцінки та аналізу результатів її діяльності [9].
Регулювання – це вид управлінської діяльності, спрямований на усунення відхилень, збоїв, недоліків тощо в керованій системі через розробку і впровадження керуючою системою відповідних заходів.

Бі́знес-план (англ. Business plan) — це техніко-економічне обґрунтування діяльності підприємств у ринкових умовах, програма його діяльності; він характеризує модель підприємства в майбутньому. Він складається для діючого підприємства, нового виду діяльності або продукції, для нового підприємства. Він потрібен керівникові фірми, акціонерам, інвесторам. Бізнес-план частіше складається на рік, два роки, зрідка на більший період.
мета бізнес-планування: 
  • визначення рівня життєздатності та стійкості підприємства;
  • виявлення сильних та слабких сторін фірми;
  • конкретизація стратегії розвитку через систему кількісних і якісних показників;
  • забезпечення підтримки інвесторів та акціонерів;
  • зниження ризиків підприємницької діяльності.

Немає коментарів:

Дописати коментар